marți, 1 iulie 2014

Înghețată de banane cu unt de arahide

                       


 

                      Există 3 tipuri de înghețată raw-vegană, după tipul de ingredient -  bază folosit :  1.   banane / avocado, 2. lapte de cocos, 3. nuci. Eu pot să spun că le-am experimentat pe toate, iar cea cu lapte de cocos este cea mai cea. Dar să epuizăm combinația cu banane. De data aceasta am ales duetul de banană cu unt de arahide. Mmmm.....este super-mega-delicios. Dar știți deja acest lucru....sigur ați mâncat banană felii unse cu unt de arahide sau de migdale și cu semințe de cânepă sau de chia  - un deliciu. Normal, combinația asta înghețată n-avea cum să fie altfel, decât super -mega... O înghețată cremoasă, consistentă, savuroasă. O recomand ca și gustare , e mai consistentă decât o înghețată obișnuită. Chiar dacă nu-i 100% raw-vegană i-am dat o șansă să apară pe acest blog , șansă pe care știu că mulți dintre voi i-o acordați la rândul vostru. Dacă copiilor voștri  le plac bananele (Maria nu le suportă), go for it !!!

 


 
Rețeta 

6 bucăți 

3 banane bine coapte
3-5 linguri de unt de arahide
3 linguri ulei de cocos (opțional)
vanilie 
1-2 linguri miere


Toate ingredientele le procesăm în blender pe funcția de  înghețată sau într-un robot de bucătărie (lama în S). Eu am folosit 5 linguri de unt, 2 linguri de miere, îmi place varianta mai concentrată. Dar folosiți primele măsuri și apoi gustați, dacă este cazul mai adăugați câte 1 lingură, după gust.  Apoi  turnăm compoziția în forme și le punem la congelator toată noaptea. Se scot din forme după ce le-am scufundat în apă fierbinte timp de 5 secunde. Repetăm dacă se opun. 
* Atenție la untul de arahide ! Dacă -l cumpărați, arahidele să fie în proporție de 90 și ceva %. Cu cât proporția este mai mare cu atât e mai adevărat. Și fără zahăr , bineînțeles. Eu mi-l fac singură din arahide prăjite. Se poate face în food processor  - cel cu lama în S.
* Atenție la alergia la arahide, în cazul copiilor !!!!
* În locul untului de arahide se poate folosi unt de migdale, dar cu alt gust, sau unturi raw. 
* Se poate face și cu banane congelate.

Spor !













Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu